
Digital-tv - Frågor och felanmälan
De flesta av våra lägenheter är anslutna till Tele2 för ett digitalt grundutbud av tv-kanaler.
Kanaler som ingår
För att se exakt vilka tv-kanaler som ingår i det digitala grundutbudet, inklusive eventuell lokal-tv och grannlandskanal, söker du på din adress på Tele2 webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..
Om din lägenhet inte är ansluten till Tele2 kontakta kundcenter för mer information.
Du behöver digitalbox eller en tv med mottagare
För åtkomst till digital-tv behöver du en digital mottagare som är godkänd av Tele2, det vill säga en digitalbox eller en mottagare (DVB-C) som kan vara inbyggd i din tv.
Kan din tv visa digital-tv?
På Tele2:s webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du söka på din tv:s modellbeteckning, för att se om den har en inbyggd mottagare.
Om du saknar kanaler i det digitala grundutbudet kan du behöva ett programkort. För att använda ett programkort kan du behöva en CA-modul (korthållare). Kontakta Tele2 Kundservice, telefon 90 222 för mer information.
Felanmälan och frågor
Kontakta Tele2 Kundservice, telefon: 90 222 för mer information.
Världs-tv utan parabol
Det finns också möjlighet att ta in tv-kanaler som tidigare krävde parabol via bredbandsuttaget. Alla våra lägenheter är anslutna till Wexnets stadsnät. Det gör att du via ditt bredbandsuttag kan se sådana tv-kanaler som tidigare krävde en parabolantenn. Du behöver inte byta tv och du får perfekt mottagning som klarar de krav som det nya HDTV-formatet ställer.
På Wexnets hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan du läsa mer om hur bredbands-tv fungerar och hur du beställer.
Senast uppdaterad
15 januari 2025