Telefoni

Som hyresgäst hos oss väljer du själv hur du vill kunna ringa. Här finns samlad information om fast- och digital telefoni

Fast telefoni

De flesta av våra lägenheter har ett telefonjack för uppringning via det analoga telenätet. För att kunna ringa behöver du ansluta dig till en teleoperatör. Du väljer själv vilken du vill ha och kontaktar teleoperatören.

Digital telefoni

Med digital telefoni menas bredbandstelefoni, telefon via fiber och ip-telefoni. Genom digital telefoni ringer du via fibernätet (istället för det analoga telefonjacket). Alla våra lägenheter har fiberanslutning via stadsnätet Wexnet. På Wexnet:s webbplats finns information om bredbandstelefoni med Wexnet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kom igång med digital telefoni

  • Koppla in datorn i bredbanduttaget i lägenheten.
  • Gå in på wexnet.net Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och följ anvisningarna om hur du aktiverar ditt abonnemang.
  • Efter registreringen har du möjlighet att välja din mix av de tjänster som erbjuds av flera olika leverantörer. Läs mer om olika leverantörer.

Felanmäl och felsök

Har du problem med din anslutning kontaktar du alltid din tjänsteleverantör i första hand. De hjälper dig att komma till rätta med problemet och håller i kontakten med Wexnet.

Internet

Alla våra lägenheter har fiberanslutning via stadsnätet Wexnet. Det finns många olika tjänsteleverantörer och du väljer själv vilken leverantör du vill ha för tv, ip-telefoni och internet.

Tv

Alla våra lägenheter är anslutna till Tele2 för ett digitalt grundutbud av tv-kanaler. För frågor och felanmälan kontaktar du Tele2.