Två av Vidingehems medarbetare på Kundcenter. En man och en ung kvinna står bakom en receptionsdisk och tittar leende in i kameran. De har Vidingehems logga på tröjorna.

Kundrådgivare

Publicerad 27 juni 2025

Vill du ha ett omväxlande jobb där du möter människor, utvecklas och är med på en spännande digital utvecklingsresa? Vi söker en engagerad kundrådgivare till vårt kundcenter där du blir en viktig del av teamet och bidrar till att ge våra hyresgäster bästa möjliga service. Kanske blir du en av våra superusers den som representerar kundcenter i systemrelaterade frågor och bidrar till att driva vår digitala utveckling framåt?

Arbetsuppgifter

I rollen som kundrådgivare ansvarar du för att informera, vägleda och ge stöd till våra hyresgäster på ett professionellt och lösningsfokuserat sätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

  • Mottagning och registrering av felanmälningar
  • Telefon, mail och kundmottagning
  • Hantering av inkommande frågor från hyresgäster
  • Administrativa uppgifter kopplade till kundservice
  • Bemanning av receptionen och intern support till övriga delar av organisationen
  • Delaktig i att driva och stödja IT- och systemrelaterade frågor inom kundcenter, där du också fungerar som ett stöd i användningen av våra system och digitala arbetsverktyg.

Tjänsten erbjuder ett varierat och utvecklande arbete där du får möjlighet att bidra till en god boendemiljö och en hög servicenivå. Du blir en viktig del av vårt team och en nyckelperson i kontakten med våra hyresgäster.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har fullgjort ett treårigt gymnasieprogram. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, samt goda kunskaper i Officepaketet och du har lätt för att ta till dig nya system. B-körkort är ett krav.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom service, exempelvis som kundtjänstmedarbetare, uthyrning, superuser eller liknande roller.

Som person är du positiv, lösningsorienterad och har en mycket god samarbetsförmåga. Du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer, både internt och externt. Du arbetar strukturerat och har god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett intresse för system och digitala verktyg, lär dig snabbt nya system och förklarar dem gärna för andra. Vidare värdesätter du ett gott arbetsklimat och bidrar aktivt till ett positivt samarbete i teamet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Anställningsform : Tillsvidareanställning
Omfattning : Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan

Ansök senast: 2025-07-27
Referensnummer: VH 14/25

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen : 1

Sök jobbet

Fackliga företrädare nås via Växjö kommuns kontaktcenter, telefon 0470-41000

Vid frågor om tjänsten, välkommen att kontakta:

Ulrika Aschan, Kundcenterchef, Telefon 0470-59 91 56, E-postadress: ulrika.aschan@vidingehem.se

Övrigt

  • Tjänsten är placerad i Växjö och du bli en del av vårt fantastiska team där vi tillsammans skapar och erbjuder trygga och hållbara bostäder för livets alla faser. Arbetsplatsen ligger i fräscha lokaler på Hejaregatan 10 B i Växjö, i närheten av Samarkands handelsområde.
  • Urval sker löpande.
  • Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Senast uppdaterad

27 juni 2025