Translate
Lyssna

Use Google to translate this website

Inför flytten

Bra saker att tänka på

Om du har sagt upp din lägenhet  för att flytta är det en hel del som du bör tänka på. Här har vi sammanställt en bra kom-ihåg lista för dig. I menyn till vänster finns även en illustrerad checklista för städning.

VISNING 
I och med att du har sagt upp din lägenhet påbörjas vårt arbete med att hitta en ny hyresgäst. Ett flertal personer kan vara intresserade av att titta på din lägenhet. Därför är det viktigt att du informerar oss om hur du vill att vi ska hantera visningen av just din lägenhet.

ÅTERSTÄLLNING 
Om du har gjort någon förändring i din lägenhet utöver vad som är tillåtet ska du återställa detta innan du flyttar. Om du till exempel har tagit bort en dörr ska den sättas på plats. En spegelvägg ska tas bort och väggen skall återställas. Om du har tapetserat om och det inte gjorts på ett fackmannamässigt sätt kan du bli ersättningsskyldig. Ring om du undrar något.

UPPSÄGNING
Glöm inte att säga upp kontrakten med bredbandsleverantören och med Wexnet. Kontakta Wexnets kundcenter på telefon 0470-70 33 33 eller via e-post info@wexnet.se för att säga upp ditt abonnemang.  

BESIKTNING 
Vi vill att du är med vid besiktningen. Kontakta oss minst två veckor före avflyttning för att boka besiktningstid. Lägenheten ska vid besiktningen vara tömd och städad. Vid besiktningen kommer besiktningsmannen att granska hela lägenheten för att se att städningen är okej samt att inget i lägenheten har skadats eller att onormalt slitage har uppstått under din hyrestid. Onormalt slitage, brister i städningen samt eventuell ombesiktning debiteras enligt prislista.
Alla nycklar ska återlämas vid besiktningen, även de eventuella extranycklar som du beställt samt nycklar till tvättstuga, förråd, garage etc. som du har kvitterat ut. Om inte samtliga nycklar återlämnas kommer du att debiteras för ett cylinderbyte. Är du osäker på vilka nycklar eller antalet nycklar som du har kvitterat ut, kontakta oss.
Vid besiktningen kontrolleras också att all utrustning som tillhör lägenheten finns på plats. Det kan t.ex. 
röra sig om hatthylla, dörrar, badkar. Har du haft egen diskmaskin eller tvättmaskin ska rören pluggas.
I samband med besiktningen övertar Vidingehem ansvaret för lägenheten och dispone­rar den fullt ut. Hyresgästen betalar hyran till uppsägningstidens utgång.

Kundservice

Inför flytten

Senast uppdaterad

2019-03-20

Kontakt

Vidingehem AB
Löpanäsvägen 4
363 21 Rottne

Box 23
363 21 Rottne

0470-70 17 70

Telefontid: helgfria vardagar 8.00-14.00

Jour: 0470-247 73

Vidingehem AB – en del av Växjö kommun

Om vidingehem.se

Miljönyckeltal

Följ oss på