Kundservice 2.0
Vidingehem uppgraderar nu kundservicefunktionerna ytterligare ett snäpp. Den 31 oktober togs ett nytt, toppmodernt telefonisystem i bruk och runt årsskiftet lanseras en förbättrad och fullt flexibel webbplats.
– Nu blir det enklare att komma i kontakt med oss och snabbt få svar på frågor, säger Anna Johansson som är marknadschef på Vidingehem.
Publicerad: 2018-12-10
Det nya telefonisystemet Trio medför en rad fördelar som på olika sätt bidrar till att öka såväl tillgängligheten som effektiviteten inom företaget.
– Det är självklart viktigt både för oss och för kunden att samtalen snabbt hamnar hos rätt person, så att frågor kan besvaras och ärenden uträttas på bästa sätt.

Den första ingången i talsvaret, 9, är för de kunder som vill tala engelska med oss. Vid knappval 1 eller 2 (se faktarutan här intill) kommer kunden raka vägen till rätt del av företaget för just de typerna av ärenden.

När det gäller knappval 3 – övriga frågor – visar Trio ytterligare en av sina många servicemässiga styrkor.
– Alla i företaget har en app i sina telefoner där de snabbt och enkelt kan göra en rad olika, förprogrammerade hänvisningar när de inte är tillgängliga, till exempel att man är på lunch, på tjänsteärende eller sitter i möte fram till ett visst klockslag. Trio visar den sökta personens status och kundservice kan på så sätt ge den som ringer omedelbart besked om när personen är tillbaka eller ta ett meddelande så att ansvarig kan återkoppla till kunden när han eller hon är åter.

Tack vara det nya telefonisystemet säkerställs det att kunderna får svar på sina frågor eller kommer i kontakt med den som är ansvarig för ärendet.
– Vi har sett ett mönster där våra kunder ibland hamnar fel och det är viktigt att alla ärenden passerar vår kundservice så att arbetsordrar registreras i vårt verksamhetssystem så att inget ramlar mellan stolarna.

På www.vidingehem.se kan man själv enkelt göra en felanmälan eller söka svaret på en stor mängd olika frågor.
Och snart blir det ännu enklare, berättar Matilda Gustafsson, som jobbar på kundservice och sitter med i arbetsgruppen för en ny webbplats.
– Målet är att besökaren så snabbt och så smidigt som möjligt ska hitta relevant information – oavsett om man redan är hyresgäst hos Vidingehem eller om man vill söka bostad på någon av våra orter.

En av förbättringar är att webbplatsen får en rakt igenom responsiv design.
– Det innebär att den kommer att fungera lika bra på datorn som i telefonen eller på surfplattan, vilket är en stor fördel.


HTML tutorial  
Marknadschef Anna Johansson visar hur den nya webbplatsen kommer att se ut när den lanseras.
Marknadschef Anna Johansson visar hur den nya webbplatsen kommer att se ut när den lanseras.
Alexandra Jonasson på kundservice arbetar i det nya telefonisystemet.
Alexandra Jonasson på kundservice arbetar i det nya telefonisystemet.