Hyresgästenkäten

Tack alla ni som tog er tid att fylla i årets hyresgästenkät! Nu har vi fått resultatet: 93 procent är mycket nöjda eller nöjda med Vidingehem som hyresvärd.

Publicerad: 2008-11-17

– Verkligen ett mycket bra resultat! Att öka från en redan hög nivå visar att Vidingehem har ett genuint kundfokus, säger Tony Petrov på företaget ScandInfo som har genomfört undersökningen.

ScandInfo genomför samma undersökning åt 70 andra bostadsbolag i landet, så Tony Petrov har ett bra underlag att jämföra med.
– Vidingehem ligger i det absoluta toppskiktet. Företaget har ett mycket starkt fundament i sin personal och en genomgående tydlighet i sin strategi. Andelen nöjda hyresgäster är väldigt hög, men lika imponerande är att man minskar andelen missnöjda från extremt låga 3 procent till 2 procent, vilket är lika svårt som ovanligt.

Vidingehems vd Håkan Källberg kommenterar resultatet:
– Självklart är detta ett positivt besked, men det betyder inte på något sätt att vi slår av på takten. Nu ska vi bryta ner siffrorna och se hur vi kan arbeta vidare med olika förbättringar. Och som vanligt är det dialogen med hyresgästerna som är det viktigaste verktyget i det arbetet. 

För mer information om resultatet av 2008 års hyresgästenkät:

  • Håkan Källberg, vd
    0470-70 17 71
    070-569 11 80
HTML tutorial  
Imponerande, säger ScandInfos Tony Petrov om årets resultat.
Imponerande, säger ScandInfos Tony Petrov om årets resultat.
70 procent har besvarat enkäten, vilket visar att våra hyresgäster verkligen engagerar sig!
70 procent har besvarat enkäten, vilket visar att våra hyresgäster verkligen engagerar sig!