INFORMATION OCH MER LÄSNING

Saker som
kan göra dig
extra säker

Så får du
mer tid till
det roliga

Nya färger
och material
höjer trivseln

Öka din
vardagliga
komfort

Så fungerar våra tillval

Ladda ner
och läs mer
i vår broschyr

LADDA NER OCH FÅ SVAR

BOBUTIKEN

Emelie Boreback

Vidingehems Bobutik har som uppgift att hjälpa dig till rätta. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du undrar över något!

Eva-Mari H-Flodman

0470-70 17 78

Bobutikens telefontider är måndag-fredag: 10–12, 13–16

Här hittar du svaren på vanliga frågor


Kan jag beställa en tillvalsprodukt när som helst?

Du kan göra tillval i stort sett när som helst. Det enda som krävs för att du ska kunna göra en beställning är att du är kontraktsinnehavare och sköter dina hyresinbetalningar.
 

Kan jag beställa alla tillval?

Varje lägenhet har sina speciella förutsättningar, vilket ibland kan begränsa tillvalsmöjligheterna. Vi undersöker förutsättningarna och ger dig besked om det är möjligt att installera tillvalet i just din lägenhet.
 

Hur beställer jag en tillvalsprodukt?

För att göra en beställning kontaktar du eller besöker vår Bobutik på Löpanäsvägen 4 i Rottne, tel 0470-701778. Vi undersöker eventuell installationskostnad och översänder ett avtal som du ombeds underteckna innan arbetet påbörjas.
 

Hur betalar jag mitt tillval?

Betalningen av olika tillval sker genom en förhöjd månadsavgift eller ett engångsbelopp. För vissa produkter kan det bli fråga om både ett engångsbelopp samt en ökad hyra. I vissa fall kräver vi förskottsbetalning.


Hur lång tid tar det innan jag får mitt tillval?

Leveranstiden beror på valet av produkt. Ibland behöver vi beställa hem material innan ditt tillval kan installeras.
 

Hur länge betalar jag ett hyrestillägg?

Hyrestillägget är permanent och innebär att du betalar den förhöjda hyran så länge du bor kvar i lägenheten. Den extra kostnaden ska motsvara den utökade standarden som du får i din lägenhet.
 

Hur sätter Vidingehem priserna?

Den förhöjda hyran eller engångsbeloppet motsvarar de kostnader Vidingehem har för material och produkt, installation, reparation och underhåll samt hantering av ärendet.
 

Äger jag de tillval som tillförts lägenheten?

Nej, tillvalsprodukterna tillhör lägenheten och ägs av Vidingehem. Du får alltså inte ta med dig något om du flyttar. Det tillval som tillförts lägenheten övertas av nästa hyresgäst. Detta gäller även om du betalat ett engångsbelopp för tillvalet.
 

Kan jag få hjälp med inkoppling av egen tvätt- och diskmaskin?

Tvätt- och diskmaskiner är praktiska hjälpmedel i hushållet. Kom bara ihåg att maskinerna måste kopplas in på ett korrekt och säkert sätt. En felaktig inkoppling kan både störa varmvattenförsörjningen till hela huset och förorsaka vattenskador. 
Det kan bli både dyrt och krångligt att hitta och åtgärda sådana fel. Vi hjälper gärna till med att koppla in dina egna maskiner mot en kostnad.